اقدامات بعد از سرقت منزل

اقدامات بعد از سرقت منزل

در این مقاله به اقدامات بعد از سرقت خانه خواهیم پرداخت و بهترین پشنهادات و راهکارها را که هیج کجا راجب آن صحبت نشده به شما خواهیم گفت.

  1. فوراً پلیس را مطلع کنید: بهترین و اولین اقدام پس از اطمینان از ایمنی شخصی، مطلع کردن پلیس است. اطلاعات دقیق و کامل درباره اتفاقات و اقلام مفقود شده ارائه دهید.
  2. اقدام بعدی این است که به هیچ عنوان به دستگیره ها و همچنین درهای ورودی اعم از درب منزل یا محل کار گاوصندوق، کشو و محلی که از آن سرقت شده دست نزنید تا اگر اثر انگشت از سارقان در محل باقی مانده از بین نرود.
  3. به هیچ عنوان اقدام به جاروکردن محل نکنید شاید دکمه یا قطعه‌ یا شئ از سارق در محل باقی مانده است همراه با اشیاء دیگر جارو شود .

اقدامات بعد از سرقت منزل

  1. در مرحله بعد لیست اشیا و وسایلی که از شما به سرقت رفته تهیه کنید تا زمانی که پلیس در محل حاضر گردید آن را به پلیس ارائه دهید. اگر در محل دوربین مداربسته وجود دارد فیلم آن را آماده کنید و به پلیس نشان دهید این کار می‌تواند در پیگیری پرونده سرقت بسیار کارساز باشد.
  2. آرامش خود را حفظ کرده و با این موضوع کنار بیایید از هرگونه اقدام خودسرانه خودداری نمایید.
  3. اطراف محل را بررسی کنید: پس از اطمینان از ایمنی، محیط را بررسی کرده و از وجود هر گونه خطر یا تهدیدی مطلع شوید.
  4. تماس با بیمه‌ گر: به بیمه‌گر خود اطلاع دهید و موضوع را گزارش کنید تا فرآیند ادعا و جبران خسارت آغاز شود.
  5. تغییر قفل‌ها و رمزها: قفل‌ها و رمزهایی که ممکن است مورد دسترسی سارقان قرار گرفته باشند، تغییر دهید.
  6. بررسی اسناد مهم: مدارک شخصی، اسناد مالکیت و مدارک مالی را بررسی کنید و در صورت لزوم اقدام به تغییر یا انتقال آنها نمایید.
  7. مشاوره حقوقی: اگر نیاز به مشاوره حقوقی دارید، با وکیل یا مشاور حقوقی تماس بگیرید تا در مورد حقوق و تعهداتتان مشاوره بدهد.
  8. افزایش امنیت: اقداماتی مانند نصب حفاظ های روی دیوار ، دوربین‌های امنیتی، سیستم امنیتی خانگی و تقویت قفل‌ ها می‌تواند امنیت شما را تقویت کند.
  9. مراجعه به حمایت‌های روانی: برای مقابله با استرس و اضطراب ناشی از سرقت، به مراکز حمایتی و روانشناسی مراجعه کنید.

همچنین، بهتر است در مورد اقدامات خاص و تنظیمات منزل خود با مشاوره متخصصان و افراد متخصص در امنیت خانگی صحبت کنید.

تهیه لیست سرقت :

لیستی از افرادی که به آنها مشکوک هستید تهیه نموده در ذهن خود مرور کنید که آیا در چند روز اخیر فرد مشکوکی را در حوالی محل دیده اید یا چه افراد ناشناسی به محل ، منزل یا محل کار شما مراجعه کرده اند.

  • مثلاً آیا افرادی را جهت نظافت یا تعمیرات به محل کار و منزل خود فرا خوانده اید ؟
  • آیا فردی جهت دریافت کمک از شما زنگ آپارتمان یا محل کارتان را زده ؟
  • آیا در سایت های تبلیغاتی آگهی جهت فروش اسباب و اثاثیه خود گذاشته اید ؟
  • آیا در چند روز اخیر کلیدها یا ریموت خود را حتی برای ساعتی کوتاه گم کرده ایدیا در محل جا گذاشته اید؟
  • آیا در چند هفته یا چند ماه اخیر منزل خود را به عنوان امانت به کسی سپرده اید  ؟

اگر این چنین است آیا آن فرد در نبود شما افراد غریبه را به منزل شما دعوت کرده حالا این افراد می‌توانند از آشنایان و یا حتی افراد خدماتی باشد .

اقدامات بعد از سرقت منزل

خدمات در منزل

خدمات در منزل را از شرکتهای معتبر دریافت کنید

  • آیا در مورد اموال موجود در منزل یا محل کار به کسی اطلاع نداده اید؟ مثلا به همکاری یا دوست یا فردی که با او در ارتباط بوده اید راجع به موجودی گاوصندوق یا اسناد و مدارک یا اسباب و اثاثیه خودت صحبت نکرده اید؟
  • بهتر است ذهن خود را به این سمت و سو ببرید که چه کسی می توانسته این عمل را به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای انجام دهد آمار نشان می دهد که ۴۰ الی ۶۰ درصد از سرقت‌های صورت گرفته توسط افرادی است که حداقل یک بار در محل حضور داشته اند.

خاطره ای از یک سرقت :

فردی یک خاطره ازسرقتی که از او انجام شده بود برای من تعریف کرد و گفت :(صبح زود زمانی که می‌خواستم به محل کارم مراجعه کنم متوجه شدم که دو حلقه لاستیک ماشینم را دزدیده اند.بدون این که به کسی راجب این موضوع اطلاع دهم اقدام به خرید لاستیک ها نموده و به محل کار مراجعه کردم . بعد از گذشت چند روز یا چند هفته یکی از هم محلی ها مرا دید و از من راجع به لاستیک های سرقت شده پرسید ؟  من هم از آنجایی که راجب این مطلب حتی با خانواده خود هم صحبت نکرده بودم متوجه شدم که این فرد با جریان سرقت در ارتباط است .و این مسئله را با همان فرد در میان گذاشتم که تو موضوع را از کجا می‌دانی زمانی که من اصلاً با کسی آن را در میان نگذاشته بودم پس از کمی مقاومت آن فرد اعتراف کرد که سرقت را خود او انجام داده.)

زمانی که ما دزدی شد چه کار کنیم

نحوه دستگیری سارق

پس نتیجه می‌گیریم که نباید حداقل تا یک زمان کوتاه با افراد غیر مرتبط راجع به موضوع سرقت صحبت کنیم و اطلاعات را در اختیارشان بگذاریم تا تحقیقات میدانی پلیس به سرانجام برسد.

خب اکنون زمان آن رسیده تا تمام اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار مامورین پلیس قرار دهید. مابقی رسیدگی ها را به متخصصین این امر بسپارید . اگر در منزل شما کودک یا افراد سالمند زندگی میکنند بسیار مهم است که به آنان اطمینان خاطر دهید که دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد بازگرداندن حس امنیت و آرامش به افراد ساکن در منزل بسیار کار مهم و حائز اهمیت است که باید به صورت اصولی انجام شود .

این اعتماد زمانی ایجاد می گردد که نقاط ضعف امنیتی که باعث به وجود آمدن زمینه سرقت از منزل شما است به خوبی برطرف گردد.

چگونه راههای ورود به منزل را برای سارق مسدود کنیم؟

بهترین کار این است که با یک متخصص امنیت ساختمان تماس بگیرید و از او بخواهید تا وضعیت امنیت منزل شما را بررسی کرده و بهترین گزینه ها را برای ایجاد امنیت منزل به شما معرفی کند.

اگر دنبال چنین متخصصانی میگردید کافیست با مجموعه جوشکاران حفاظ تماس گرفته و با گرفتن مشاوره رایگان امنیت مد نظرتان را به محل زندگی

خود بر گردانید. مشاوران ما با حضور در محل و با تهیه چک لیست تمام نقاط ضعف امنیتی ساختمان شما را برسی کرده و بهترین راه حل ها را برای ایجاد امنیت هرچه بهتر را در اختیارتان خواهند گذاشت.

برای کسب اطاعات بیشتر راجب راهکار های ایجاد امنیت برای منزل کلیک کنید

جوشکاران حفاظ

تولید کننده انواع حفاظ روی دیوار ، درب اکاردئون ، درب و پنجره فلزی و … در سراسر کشور اماده خدمت رسانی به شما کاربران گرامی می باشد .

09137955234

09139515768

09139515764

با لبخند پاسخگوی شما هستیم 🙂